Sidor

lördag 30 november 2013

Saffrans muffins!!

Dessa supergoda saffransmuffins bara måste ni prova till advent. De fina formarna och chokladpellets finns i butiken:)

Saffransmuffins
ca 10 st muffins  180 grader ca 20 min

1 pkt saffran + 1 sockerbit
4 1/5 dl vetemjöl
1 1/2 dl socker
3 tsk bakpulver
1 ägg
1 dl mjölk och 1 dl turkisk yoghurt
124 g smält smör
100 g mörk chokladpellets

Mortla sockerbiten och saffranen.
Blanda alla torra ingredienser i en skål.
Vispa ihop ägget, smöret och mjölkblandningen.
Blanda med de torra ingredienserna och rör till sist ner chokladen.
Häll i formarna och bind ett fint snöre runt.
Grädda mitt i ugnen ca 20 min.
Njut!!

Har man inte tid att baka eller lust så kan jag tips om att klass 5 kommer att stå utanför 64:an i morgon från kl 15.00 och sälja hembakat.
Bara att fylla frysen inför julen!!!

Jag kommer också ha öppet i morgon skyltsöndagen mellan kl 15.00 och 19.00 med roliga tävlingar och goda provsmaker!!
Välkomna!
Anna 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar